Sunday, January 31, 2010

MAJLIS SILRATULRAHIM UMNO BAHAGIAN MERBOK


Majlis ini diadakan selama dua hari berturut-turut di Bujang, yang terletak dalam DUN Tanjung Dawai.  Tujuan di adakan program ini adalah untuk menambah dan memperkukuh jalinan tali silratulrahim yang sememangnya sudah dipupuk berdekad lalu atau dengan ertikata lain semenjak sebelum merdeka sehinggalah sekarang.
Dengan tiupan semangat baru demi perubahan oleh ahli-ahli UMNO dan pimpinan maka program pengisian seperti ini sudah tentunya membawa manfaat yang amat bernilai kepada ahli melalui perjumpaan terus dengan rakyat dan dalam masa yang sama dapat mendengar luahan hati, keluh resah dan pandangan serta pendapat dari rakyat pelbagai peringkat supaya setiap pendapat dari individu-individu yang dizahirkan melalui perjumpaan terus ini dapat di rumus oleh pimpinan bahagian untuk dicari jalan terbaik dalam memperbaiki setiap aspek kelemahan yang telah menyebabkan rakyat menjauhi UMNO. 
Ini selaras dengan gagasan yang dilaungkan oleh Presiden UMNO, Dato' Seri Najib Tun Razak iaitu 1Malaysia; Rakyat di Dahulukan Pencapaian di Utamakan.



Dalam program yang di isi dalam  majlis ini, anak-anak ini di dedahkan dengan ilmu pengucapan awam.  Pendedahan peringkat asas ini adalah untuk membina keyakinan anak-anak ini untuk berani bercakap di hadapan khalayak dalam satu-satu majlis secara betul. 






Manakala kaum ibu, pemuda dan puteri yang menyertai program ini telah menziarahi rumah-rumah disekitar Kampong Bujang untuk tujuan berbual-bual santai agar jalinan rapat dapat di bina secara berterusan


0 comments:

Post a Comment

Text Widget

Text Widget